Sunday, April 1, 2012

se-petang di taiping-lepas rindu


 sebenarnye, mmng x berniat nak ke seratas, juz nk bw kwn2 prktkl yg keje kt sklh aku ngajar aritu jalan2 kat taiping je.. maklumla, org jauh, kenala bg kenal tmpt kite, ye dakk??
so, ikutla satu jln shortcut dr tesco ke popular, sekali salah masuk jalan kt simpang,

"xpelah, salah masuk pon xpe, still taiping punye.." kata aku la kan..

then, "ehhhh, cm familiar la.." upenye dia tembus ke jln kt penjara n muzium tuhh..

"oohhh, kenal sgt jln nihh, penah jalan kaki dr sekolah ke sini"

so, berenti la konon nk jalan2 ke taman tasek, sekali cm,

"ehh, x semayng asar lg nih, jom masuk seratas jap la, tumpang semayang, kalo kena marah, kata jelar, senior nihh.." hehehe~

memang berani mati la.. sekali x ramai sgt pon org kt seratas..


batu2 ni masih ada.. hehe
tangga surau perempuan..

pas semayang b4 g kelas, sentiasa berebut di depan cermin nihh..

ingt kolah ni, tp duk t'fikir-fikir apa di balik pintu sana, meh trus cek, toilet lama upenyer~ cepat btul lupe.. 

kolah yg sentiasa x berisi air, yeke?? rasa cm penah amek air semayang kt sini dulu.. lupe2

dulu, kalo ada ceramah, mesti kena bukak langsir nihh supaya dpt nmpk org yg m'beri ceramah.. hehe

baring mengenang masa di seratas dulu.. rindunyerrr~

skarang dieorg x de main lipat2 lam sejadah dah, gantung sume.. x best arr, x ley sorok fon bila ada spotcheck, hehe~~

jam masih sama, quran besar tu pon masih ada..

kwsn lepak budak laki, ingt lg, ni la laluan pling ngeri nk lalu, mesti kena kutuk + ejek bila lalu sini.. huhhhh..

mmng slalu nmpk cmni ke dlu ea?? rasa cm ada sesuatu yg missing..

 tandas juga salah satu tmpt yg aku x ley nk ingt bila duk fikir pasal surau, kt mana, ada berapa, lupe2~

yatta~ berjaya pandu sendiri ke seratas, even bukan kete sendiri, tp t'capai la separuh dr impian aku.. bwa kete ke seratas~
dulu,  sgtla jeles tgk senior2 bwa kete sendiri g sekolah, rasa sgt la cool + ensem + macho nk mati,
so, rasa cool la jugak nihh.. hehe.. sungguh perasan anda ye wannor..
bgnn sekolah je x sempat nk lawat, tp jlan masuk ke kwsn sekolah sgt la cantek..

pegi ngan kwn2 ngajar sama, so memang cm wt lwtn sekolah lakk..
"sinila kiteorg lepak b4 g surau semayang maghrib,menikmati petang.." sambil tunjuk kt kerusi2 dkt2 ngan astaka.. uwahh, aku ingt nama astaka.. hahaha..

bila ngajar kt sekolah menengah, cm sgt2 la rindu seratas, jeles ngan akak2yg ngjar sama yg penah sekolah situ gakk..

mesti dia kata, "sinila kelas akak dulu.."
"dulu kiterorg blablabla, #*#*#*#*" papela kan,
so, bila dpt tnjuk kt dieorg sekolah sendiri, mmng rasa cm cool hbis la.. hehe..


trip ni mybbkan,

- aku berani bawa masa sesak, sesak dr seratas ke pekan taiping kotttt... mmng gear 1 jela, sat2 berenti, kalo zaman2 jahiliah dulu ni, mmng mati enjin jela semedang.. hahaha
- aku pandai dah masuk parking, x de dah t'julur bontot kete.. hehe..
- aku blh bwa malamm.. jauh tuhh.. tp mmng kena pakai spek la.. kalo x, mmng la x nmpk..
- dpt jumpe ZULAIKHA, haha.. aku yg tegur dia dulu la tp.. bestnye zulaikha dh hbis blaja n trus dpt keje best2.. jeles2..

apalagi ea??? x de dh kowtt..

pasni ni nk try p prit buntaq lak la.. hahaha..


jaa ne~







4 comments:

CiK GorGeouS ! said...

aku jugak tak penah sampai seratas Lepas abes spm...sedih ! nak gi meLawat jugak Lah nanti =)

aLia-nL said...

eh? maksud kau DZ ke wannor??

wAnNor said...

jom2.. hehe.. saje je lepas rindu..
nanti bila2 ko nk g, roger la, leh join..

.Si kEmunCuP. said...

waaaaaaaaaaaaa.....rndunye skolaaaa!


kAmEnAsHi kAzUya


hE's cUtE
hE's beaUtifuL
hE lOves bAsebAll
hE's aN iDoL, a SingEr, an AcToR
hE's tHe lEttEr K in KaT-TuN
hE's kYohEi in YaMaTo NadesHikO sHicHi hEngE
hE's kAnZaKi sHizUku in KamI nO sHizUku
hE's kOsaKU in oNe pOund gOsPeL
hE's hIrotO kAnzAki in tAtTa hItoTsu nO kOi
hE's YuYa iShidA in sApuRI
hE's kIriTanI sHuji in nObuta Wo pRoduCE
hE's oDagiRi rYu in gOkusen 2