Thursday, June 24, 2010

currenTly at h0me..

oh yeah, i'm home now..
slps melalui fasa stdy,keje n lpak spnjg hari,
skrg aku dh balik ke pangkuan kuarga..
but, baru sehari kat umah, virus selesema n batuk n demam mula hinggap..
siot btul..
n mmng btul2 x selesa, baru ingt nk lpak2 kt umah..
even badan x panas sgt, aku ttap hingaq satu umah kata aku dmam..
then, my sis bagi 2 biji panadol ngan air, wah2, syiok btul kna layan..
telan 2 biji, syahid aku sampai ke pagi
nvl jatuh dr tgn pon x sedar..
then pagi esoknye, mak aku suh abah antar g klinik, then my sis katala dh bg aku mkn 2 panadol smlm, trus mak aku bising..
bahaya la, bkn truk sgt demam smpi nk kna 2 biji panadol, slalu mak mkn 1 je..
begitula bebelan mak aku, then  mak aku x bg akak aku kasi aku panadol dh.. huhu..
sperti aku slalu ckp, mak aku protective sgt2 ngan kiteorg, sume x ley..
tp satu aku kna admit, makan 2 biji panadol makin tmbh truk demam aku adala..
badan panas kt dlm, luar x panas pon..
tgn,kaki rasa sjuk je..
sampai aku t'fikir, roh aku nk ditarik dh ke??
kan org kata, masa roh ditarik, anggota2 sume jd sjuk je..
x tau la btul ke x..
alhmdullillah aku masih diberi pluang hirup udara di dunia ni, amalan pon x cukup lg..
bila badan dh x sihat, sume menda pon x nk wat..
aku asik tdo je..
sedar2 dh tdo..
sampai abah suh basuh baju pon aku kata x nak.. huhu..
apala nasib abah n mak dpt anak cm aku kan..
skali lagi, malam ni hikayat2 dibuka..
kadang2, as a daughter, rasa simpati sgt ngan mak.. 
tapi, aku pon penah wat mak susah hati, so, aku x de hak nk ngata adik aku..
kpada adik aku yg masih blum pulang n x tau dimana keberadaan nye skang, sila2 la pulang ke umah..
jgn sampai satu tahap, mak n abah dh x nak pdulik ko..
umur dh makin meningkat.. tapi x nak ubah2 gak perngai..
mmng org kata, REMAJA suka m'berontak, tp kalo dh umur dh nk masuk 19, x kan x hbs2 lg kot nk rebel..
find something useful in ur life n stick with it..
will u???
kpada mak n abah, i luv u alwayz n mesti ada hikmah disebalik sumenye..

No comments:


kAmEnAsHi kAzUya


hE's cUtE
hE's beaUtifuL
hE lOves bAsebAll
hE's aN iDoL, a SingEr, an AcToR
hE's tHe lEttEr K in KaT-TuN
hE's kYohEi in YaMaTo NadesHikO sHicHi hEngE
hE's kAnZaKi sHizUku in KamI nO sHizUku
hE's kOsaKU in oNe pOund gOsPeL
hE's hIrotO kAnzAki in tAtTa hItoTsu nO kOi
hE's YuYa iShidA in sApuRI
hE's kIriTanI sHuji in nObuta Wo pRoduCE
hE's oDagiRi rYu in gOkusen 2